SPZOZ Wojewódzki
Szpital Specjalistyczny
nr 3 w Rybniku

utwórz użytkownika

Informacje dla pacjentów

  1. Przyjęcie do szpitala
  2. Przyjęcie do poradni specjalistycznej
  3. Dojazd do szpitala i parking
  4. Obowiązki pacjenta
  5. Odwiedziny
  6. Obuwie i odzież ochronna
  7. Depozyt ubraniowy
  8. Cennik
  9. Pomoc duszpasterska 
  10. Infrastruktura
  11. Udostepnienie dokumentacji medycznej
  12. Załączniki

Przyjęcie do szpitala

 

Zestaw dokumentów niezbędnych przy przyjęciu do szpitala:

1. Skierowanie od lekarza (nie jest wymagane od pacjentów w stanach bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia oraz od kobiet zgłaszających się do porodu)

2. Karta ubezpieczenia zdrowotnego – dyskietka (dotyczy osób należących do Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia),

3. Dowód ubezpieczenia - dokumentami potwierdzającymi prawo do świadczeń zdrowotnych są:

•  dla osób pracujących, które są pracobiorcami :

-  poświadczone pieczęcią i podpisem pracodawcy z aktualną datą kopie formularzy ZUS (jeden z trzech wymienionych): ZUS ZUA, ZUS RMUA lub ZUS ZZA

-  zaświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego, wystawione przez pracodawcę, potwierdzone pieczęcią i podpisem, z aktualną datą

-  aktualnie potwierdzona przez płatnika legitymacja ubezpieczeniowa - ważność 30 dni od daty potwierdzenia (przez 30 dni po ustaniu zatrudnienia - zwolnieniu - przysługuje prawo do bezpłatnych świadczeń)

•  dla osób prowadzących działalność gospodarczą:

-  druk ZUS ZUA i potwierdzenie opłacenia składek w postaci wyciągu z konta bankowego zawierającego informację o składce na ubezpieczenie zdrowotne (potwierdzone pieczęcią i podpisem właściciela) lub zaświadczenia pocztowego, ostatni dowód wpłaty na ubezpieczenie zdrowotne (z aktualną datą)

•  dla osób zarejestrowanych w Urzędzie Pracy lub otrzymujących świadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej :

-  zaświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego wydane przez płatnika składek - Powiatowy Urząd Pracy lub Ośrodek Pomocy Społecznej, poświadczone pieczęcią, z aktualną datą

•  dla osób ubezpieczonych w KRUS :

-  zaświadczenie o zgłoszeniu do ubezpieczenia zdrowotnego z KRUS (lub dowód ostatniej wpłaty), poświadczone pieczęcią, z aktualną datą

•  dla emerytów i rencistów, otrzymujących świadczenia z ZUS :

-  ostatni odcinek emerytury lub renty, jeśli jest aktualnie dostarczany przy wypłacie świadczenia

-  nowa legitymacja emeryta/rencisty (plastikowa)

-  decyzja o przyznaniu emerytury lub renty

•  dla członków rodzin, ubezpieczanych przez swoich bliskich (współmałżonków, rodziców, dziadków itp.):

-  jeśli osoba ubezpieczająca jest pracobiorcą - oprócz druku ZUS ZUA, ZUS RMUA czy ZUS ZZA - druk ZUS ZCZA lub ZUS ZCNA, poświadczony pieczęcią i podpisem pracodawcy, z aktualną datą, albo aktualnie potwierdzona przez płatnika legitymacja ubezpieczeniowa - ważność 30 dni od daty potwierdzenia, z wpisanymi członkami rodziny, uprawnionymi do bezpłatnych świadczeń

-  jeśli osoba ubezpieczająca prowadzi działalność gospodarczą -- kopia druku ZUS ZCZA z pieczęcią ZUS, poświadczona przez ubezpieczającego, z aktualną datą oraz potwierdzenie opłacenia składek w postaci wyciągu z konta bankowego zawierającego informację o składce na ubezpieczenie zdrowotne (potwierdzone pieczęcią i podpisem właściciela) lub zaświadczenia pocztowego ostatni dowód wpłaty na ubezpieczenie zdrowotne (z aktualną datą)

-  jeśli osoba ubezpieczająca jest zarejestrowana w Urzędzie Pracy - zaświadczenie z PUP z adnotacją o zgłoszeniu członka (członków) rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego (imię i nazwisko, stopień pokrewieństwa, data urodzenia, data zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego)

-  jeśli osoba ubezpieczająca otrzymuje świadczenia z Ośrodka Pomocy Społecznej - zaświadczenie, że przy jej świadczeniu członek rodziny został zgłoszony do ubezpieczenia zdrowotnego

-  jeśli osoba ubezpieczająca jest ubezpieczona w KRUS - zaświadczenie potwierdzające zgłoszenie członka (członków) rodziny do ubezpieczenia w KRUS

-  jeśli osoba ubezpieczająca jest emerytem lub rencistą - oprócz ostatniego odcinka emerytury lub renty albo nowej legitymacji ZUS - zaświadczenie z  ZUS z informacją o zgłoszeniu członków rodziny do ubezpieczenia zdrowotnego. Ponadto członkowie rodziny - dzieci powyżej 18 roku życia zobowiązani są przedstawić ważną legitymację szkolną lub studencką

4. Dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość, zawierający numer PESEL

6. NIP własny (osoby pracujące),

7. NIP zakładu pracy (osoby pracujące),

8. Dokumentacja medyczna istotna dla podejmowanego leczenia szpitalnego (wyniki badań 
lekarskich, badań dodatkowych – laboratoryjnych i obrazowych, ostatnie karty wypisowe 
ze szpitala lub inne ważne dokumenty dot. stanu zdrowia, jeżeli są posiadane).
 

W przypadku braku dokumentów potwierdzających ubezpieczenie zdrowotne oraz w razie braku skierowania, kiedy jest ono wymagane koszty udzielonego świadczenia zdrowotnego pokrywa pacjent we własnym zakresie.
 

W przypadku stanu nagłego dokumenty potwierdzające ubezpieczenie zdrowotne mogą zostać przedstawione w innym czasie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia opieki zdrowotnej, o ile chory nadal przebywa w szpitalu.
 

Jeżeli przedstawienie dokumentów potwierdzających ubezpieczenie w w/w terminie nie jest możliwe, dokumenty te mogą być przedstawiony w terminie 7 dni od dnia zakończenia udzielania świadczeń opieki zdrowotnej.
 

Przyjęcie do poradni specjalistycznej

Rejestracja znajduje się na parterze budynku Poradni Specjalistycznych.
 

Rejestracja pacjentów odbywa się na podstawie zgłoszenia:

  • osobistego (wymaganego każdorazowo w przypadku pierwszej wizyty w poradni),
  • telefonicznego (nie dotyczy Poradni Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej oraz Chirurgii Ogólnej),
  • za pośrednictwem osoby trzeciej.

Godziny rejestracji i przyjęć w poradniach specjalistycznych:


Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej tel. (032) 4291348

Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 08.00-14.35

Rejestracja pacjentów od poniedziałku do piątku od godz. 7.15 do zarejestrowania 35 pacjentów na jednego z dwóch przyjmujących lekarzy.

 

Poradnia Chirurgii Urazowo-Ortopedycznej dla Dzieci tel. (032) 4291348, (032) 4291960

Czynna w poniedziałki i piątki w godz. 12.30-14.30, we wtorki w godz. od 13.00 do 14.30

Rejestracja pacjentów w poniedziałki i piątki w godz. 12.00-14.30, we wtorki w godz. 13.00-14.00

 

Poradnia Chirurgii Ogólnej (032) 4291456

Czynna od poniedziałku do wtorku w godz. 07.30-14.30, od środy do piątku w godz. 8.00-14.30

Rejestracja pacjentów od poniedziałku do piątku od godz. 7.15 do zarejestrowania 35 pacjentów

 

Poradnia Chirurgii Naczyń (032) 4291456

Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 13.00-14.30

Rejestracja pacjentów w poniedziałki, środy i piątki w godz. 13.00-14.00

 

Poradnia Gastroenterologiczna (032) 4291187

Czynna w poniedziałki i piątku w godz. 8.00-12.00

Rejestracja pacjentów w poniedziałki i piątki w godz. 8.00-12.00

 

Poradnia Laryngologiczna (032) 4291187

Czynna we wtorki i czwartki w godz. 12.00-14.30

Rejestracja pacjentów we wtorki i czwartki w godz. od 10.00

 

Poradnia Hepatologiczna (032) 4291456

Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 15.00-18.00

Rejestracja pacjentów od poniedziałku do piątku w godz. 14.30-17.00

 

Poradnia Onkologiczna (032) 4291360

Czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-13.00

Rejestracja pacjentów od poniedziałku do piątku w godz. 7.00-12.00

 

Poradnia Okulistyczna (032) 4291189

Czynna w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 9.00-13.00 oraz w środy w godz. 12.00-15.35

Rejestracja pacjentów w poniedziałki, wtorki, czwartki i piątki w godz. 7.30-10.00 oraz w środy w godz. 10.30-13.00

Rejestracja telefoniczna od poniedziałku do piątku w godz. 10.00-13.00

 


Dokumenty niezbędne przy przyjęciu do poradni specjalistycznych:

1. Skierowanie od lekarza (nie jest wymagane do Poradni Onkologicznej oraz od pacjentów w stanach nagłych)

2. Aktualna karta ubezpieczenia zdrowotnego – dyskietka (dotyczy osób należących do Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia),

3. Dowód ubezpieczenia - dokumentem potwierdzającym prawo do świadczeń zdrowotnych jest:

•  legitymacja ubezpieczeniowa z aktualnym wpisem i pieczątką

•  legitymacja rencisty, emeryta lub aktualny odcinek emerytury lub renty

•  aktualny dowód wpłaty składki na ubezpieczenie zdrowotne

•  legitymacja KRUS wraz z dowodem wpłaty ostatniej składki na ubezpieczenie zdrowotne

•  aktualne zaświadczenie z Urzędu Pracy

•  legitymacja rodzinna z wpisanymi członkami rodziny wraz z aktualną datą i pieczątką

4. Dowód osobisty lub inny dokument stwierdzający tożsamość, zawierający numer PESEL

6. NIP własny (osoby pracujące),

7. NIP zakładu pracy (osoby pracujące).
 

W przypadku braku dokumentów potwierdzających ubezpieczenie zdrowotne oraz w razie braku skierowania, kiedy jest ono wymagane koszty udzielonego świadczenia zdrowotnego pokrywa pacjent we własnym zakresie.
 

W przypadku stanu nagłego dokumenty potwierdzające ubezpieczenie zdrowotne mogą zostać przedstawione w innym czasie, nie później niż w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia udzielania świadczenia opieki zdrowotnej. 

 

Dojazd do szpitala i parking

Do szpitala można dojechać autobusami komunikacji miejskiej nr 3, 6, 31, 40, 45, 46, 311A, 311B

Aktualny rozkład jazdy dostępny jest na stronie: www.ztz.rybnik.pl

Dla osób przyjeżdżających do szpitala samochodami własnymi dostępny jest parking płatny niestrzeżony ogólnodostępny:

  • postój do 3h - 4,00 zł
  • każda kolejna rozpoczęta godzina - 1,50 zł

oraz parking 30 minutowy, na którym postój do 30 minut jest darmowy a opłata za każdą rozpoczętą godzinę postoju wynosi 6,00 zł


Prawo wjazdu na teren Szpitala (parkowania obok Szpitalnego Oddziału Ratunkowego) mają osoby:

  • dowożone do porodu;
  • w stanach bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia,
  • niepełnosprawne,
  • posiadające zezwolenia dyrektora szpitala.
 

Obowiązki pacjenta

Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania następujących zasad:

  1. Okazywania szacunku dla praw innych pacjentów.
  2. Przestrzegania zasad współżycia społecznego, szczególnie poszanowania godności, intymności, przekonań i zasad moralnych oraz życzliwego i kulturalnego odnoszenia się do innych pacjentów, odwiedzających i personelu Szpitala.
  3. Przestrzegania zasad higieny osobistej oraz stosownego ubioru (np. piżama, dres).
  4. Utrzymywania ładu i porządku w miejscu pobytu.
  5. Stosowania się do ustalonego porządku organizacyjnego na oddziale, w szczególności przebywania w sali w porach obchodów lekarskich, zabiegów leczniczo-pielęgnacyjnych oraz w czasie wydawania posiłków.
  6. Przestrzegania ciszy nocnej w godzinach 2200 – 600 i przebywania w tym czasie na oddziale.
  7. Zgłaszania każdorazowo pielęgniarce zamiaru opuszczenia oddziału (np. w celu dokonania zakupów w sklepiku szpitalnym).
  8. Dostarczenia personelowi pełnej informacji o przebytych i obecnych chorobach oraz wszystkich aspektach medycznych mogących pomóc w leczeniu.
  9. Poinformowania lekarza prowadzącego o stale przyjmowanych lekach nie związanych z jednostką chorobową, która jest przyczyną hospitalizacji. Używanie tych leków w czasie pobytu w Szpitalu wymaga zgody tego lekarza.
  10. Stosowania się do wskazówek i zaleceń lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, techników i innego personelu medycznego zarówno w zakresie procesu diagnostyczno-terapeutycznego jak i w sprawach organizacyjno-administracyjnych.
  11. Stosowania się do uzgodnionego planu diagnostyki i leczenia oraz zaleceń medycznych i diety.
  12. Poszanowania mienia Szpitala.
  13. Przestrzegania zakazu manipulowania przy aparaturze i urządzeniach medycznych, elektrycznych, gazowych, wentylacyjnych i grzewczych.
  14. Przestrzegania obowiązku pozostawiania ubrań (na czas hospitalizacji) w „Depozycie Ubraniowym” i korzystania z możliwości zdeponowania rzeczy wartościowych w „Depozycie Rzeczy Wartościowych SP ZOZ Wojewódzkiego szpitala Specjalistycznego Nr 3 w Rybniku”.
  15. Korzystania z telefonów komórkowych i innych urządzeń (np. laptopów, MP3 itp.) w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu Szpitala ani zakłócający działania aparatury i urządzeń medycznych i poza godzinami ciszy nocnej. Dyrektor szpitala może określić strefy i pomieszczenia, w których obowiązuje całkowity zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
  16. Przestrzegania zakazu obrotu, posiadania i używania alkoholu, narkotyków i środków odurzających oraz palenia papierosów na terenie Szpitala.
  17. Przestrzegania Regulaminu Porządkowego i innych przepisów obowiązujących na terenie Szpitala oraz przepisów BHP i P/POŻ.

Obowiązki Pacjenta korzystającego z usług ambulatoryjnych
Pacjent zobowiązany jest do przestrzegania następujących zasad:

  • Okazywania szacunku dla praw innych pacjentów.
  • Przestrzegania zasad współżycia społecznego, szczególnie poszanowania godności, intymności, przekonań i zasad moralnych oraz życzliwego i kulturalnego odnoszenia się do innych pacjentów, odwiedzających i personelu Szpitala.
  • Przestrzegania zasad higieny osobistej oraz stosownego ubioru.
  • Utrzymywania ładu i porządku w miejscu pobytu.
  • Stosowania się do ustalonego porządku organizacyjnego w Przychodni / Dziale.
  • Dostarczenia personelowi pełnej informacji o przebytych i obecnych chorobach oraz wszystkich aspektach medycznych mogących pomóc w leczeniu.
  • Stosowania się do wskazówek i zaleceń lekarzy, pielęgniarek i innego personelu medycznego zarówno w zakresie procesu diagnostyczno-terapeutycznego jak i w sprawach organizacyjno-administracyjnych.
  • Stosowania się do uzgodnionego planu diagnostyki i leczenia.
  • Poszanowania mienia Szpitala.
  • Przestrzegania zakazu manipulowania przy aparaturze i urządzeniach medycznych, elektrycznych, gazowych, wentylacyjnych i grzewczych.
  • Korzystania z telefonów komórkowych w sposób nie stwarzający uciążliwości dla innych pacjentów i personelu Szpitala ani zakłócający działania aparatury i urządzeń medycznych i poza godzinami ciszy nocnej. Dyrektor szpitala może określić strefy i pomieszczenia, w których obowiązuje całkowity zakaz korzystania z telefonów komórkowych.
  • Przestrzegania zakazu obrotu, posiadania i używania alkoholu, narkotyków i środków odurzających oraz palenia papierosów na terenie Szpitala.
  • Przestrzegania Regulaminu Porządkowego i innych przepisów obowiązujących na terenie Szpitala oraz przepisów BHP i P/POŻ.
  • Informowania o konieczności zmiany wyznaczonych terminów (w Przychodni / Dziale).
 

Odwiedziny

załączniki
 

Obuwie i odzież ochronna

Osoby, które chcą uczestniczyć w porodzie rodzinnym zobowiązane są do zgłoszenia się na Izbie Przyjęć i przebrania w odzież ochronną. 
 

Depozyt ubraniowy

  1. Depozyt ubraniowy dla pacjentów, w którym przechowywana jest odzież pacjentów hospitalizowanych w SPZOZ Wojewódzki Szpitalu Specjalistycznym Nr 3 w Rybniku znajduje się na poziomie -1.
  2. Rzeczy pozostawione w Depozycie ubraniowym, pacjenci lub ich rodziny mogą odbierać codziennie w godzinach od 7.00 do 18.00. Po odbiór ubrań należy zgłosić się na Izbie Przyjęć.
  3. Ubranie wydawane jest na podstawie pokwitowania „Potwierdzenia odbioru rzeczy chorego”, które pacjent otrzymuje przy przyjęciu do Szpitala.
Ubrania pozostawione w Depozycie ubraniowym wydawane są pacjentowi na podstawie ww. pokwitowania. Wydawane są również rodzinie pacjenta lub osobie przez niego upoważnionej za okazaniem dokumentu tożsamości osoby odbierającej. 
 

Cennik

załączniki
 

Pomoc duszpasterska

Kaplica szpitalna pw. Krzyża Świętego otwarta jest całą dobę. Kaplica znajduje się na parterze Szpitala i połączona jest z głównym pawilonem łóżkowym.

Msze Święte:

•  od poniedziałku do piątku o godzinie 16.30,

•  w środy o godzinie 7.00 i 16.30,

•  w soboty o godzinie 16.30 (Msza Święta niedzielna),

•  w niedziele i święta o godzinie 7.00 oraz 11.00. 

 

Komunia Święta – rozdzielana jest codziennie na oddziałach szpitalnych w godzinach porannych.

Sakrament pokuty i pojednania (Spowiedź Święta):

•  w kaplicy – od poniedziałku do soboty o godz. 16.00

•  na oddziałach – codziennie w porze uzgodnionej z księdzem w czasie porannego obchodu, w nagłych wypadkach na każde wezwanie

Sakrament chorych:

•  w kaplicy – w piątki po Mszy Świętej,

•  na oddziałach – na prośbę chorego lub rodziny.

Telefon do kapelana: 0 605 28 66 61

 

Infrastruktura

Na terenie Szpitala do dyspozycji pacjentów oraz osób odwiedzających pozostają:

•  cafe bar w którym można zakupić śniadania, dania obiadowe, napoje zimne i gorące oraz desery – czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-18.00, w soboty i niedziele 12.00-18.00 (zlokalizowany na parterze w głównym pawilonie łóżkowym),

•  sklepik z prasą, artykułami kosmetycznymi, higienicznymi oraz przemysłowymi czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00, w soboty 9.00-17.00, w niedziele 11.00-17.00 (zlokalizowany na I piętrze w pawilonie diagnostycznym),

•  sklepik z artykułami spożywczymi czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00, 
w soboty 8.00-17.00, w niedziele 10.00-17.00 (zlokalizowany na I piętrze w pawilonie diagnostycznym),

•  apteka - czynna od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00, w soboty 9.00-15.00 (zlokalizowana w budynku poradni specjalistycznych),

•  sklep medyczny ze sprzętem ortopedyczno-rehabilitacyjnym realizujący wnioski Narodowego Funduszu Zdrowia - czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-15.00,

•  kaplica szpitalna otwarta całą dobę (zlokalizowana na parterze przy głównym pawilonie łóżkowym),

•  zakład fryzjerski - czynny w poniedziałki w godzinach 11.00-18.00, we wtorki i środy 8.00-16.00, w czwartki i piątki 8.00-17.00, w soboty 7.00-13.00; realizowane są również usługi fryzjerskie na zamówienie przy łóżku chorego (zlokalizowany na parterze przy głównym pawilonie łóżkowym),

•  szatnia dla osób odwiedzających chorych w oddziałach łóżkowych (zlokalizowana na parterze przy wejściu głównym do szpitala) - czynna w okresie jesienno - zimowym,

•  automaty z gorącymi napojami oraz przekąskami,

•  patio z ławeczkami,

•  parking dla pacjentów i osób odwiedzających,

•  bankomat

 

Udostepnienie dokumentacji medycznej

Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej Wojewódzki Szpital Specjalistyczny nr 3 w Rybniku udostępnia dokumentację medyczną w sposób i na zasadach określonych w Ustawie z dnia 6 listopada 2008r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.

Zgodnie z Art. 26 ust. 1 w/w ustawy kopię dokumentacji medycznej / wyciąg / odpis wydaje się:

  1. pacjentowi,
  2. przedstawicielowi ustawowemu pacjenta (np. rodzic, opiekun prawny),
  3. osobie upoważnionej pisemnie przez pacjenta.

Aby uzyskać kopię dokumentacji medycznej / wyciąg / odpis należy złożyć pisemny wniosek w sekretariacie właściwego Oddziału Szpitala / Rejestracji / Poradni / Informacji szpitalnej.

Wniosek należy złożyć na formularzu dostępnym w w/w miejscach

Za sporządzenie kopii / wyciągu / odpisu pobierana jest opłata zgodnie 
z cennikiem.
(Zgodnie z art. 28 Ustawy z dnia 6 listopada 2008r. O prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta)
 

Odbiór dokumentów

Kopia dokumentacji / wyciąg / odpis jest wydawana w możliwie najkrótszym terminie. 
Kopia dokumentacji / wyciąg / odpis medycznej wydawana jest w kasie głównej Szpitala (budynek Dyrekcji):

  1. pacjentowi
  2. osobie przez niego upoważnionej
  3. przedstawicielowi ustawowemu pacjenta.
UWAGA: Do odebrania kopii dokumentacji medycznej wyciągu / odpisu konieczne jest okazanie dokumentu tożsamości ze zdjęciem.
 

Załączniki

Odwiedziny pacjentów przebywających w izolatce.pdf | 1,1 MB

Informacja dotycząca odwiedzin pacjenta przebywającego w IZOLATCE

Odwiedziny pacjentów przebywających na OAiIT.pdf | 1,2 MB

Informacja dotycząca odwiedzin pacjenta przebywającego na ODDZIALE ANESTEZJOLOGII I INTENSYWNEJ TERAPII

Odwiedziny pacjentów przebywających na OPiN.pdf | 791,7 KB

Informacja dotycząca odwiedzin pacjenta przebywającego na ODDZIALE POŁOŻNICZYM I NEONATOLOGICZNYM

Odwiedziny pacjentów przebywających na sali pooperacyjnej .pdf | 466,2 KB

Informacja dotycząca odwiedzin pacjenta przebywającego na SALI POOPERACYJNEJ

Odwiedziny pacjentów przebywających na pozostałych oddziałach.pdf | 974,1 KB

Informacja dotycząca odwiedzin pacjenta przebywającego na POZOSTAŁYCH ODDZIAŁACH SZPITALNYCH