Zgodnie z "Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta" z dnia 6 listopada 2008r. (z późn. zm.)

Zapewniamy

  1. Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
    (Rozdział 2 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  2. Prawo pacjenta do informacji
    (Rozdział 3 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  3. Prawo pacjenta do zgłaszania działań nieporządanych produktów leczniczych
    (Rozdział 3a Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  4. Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
    (Rozdział 4 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  5. Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
    (Rozdział 5 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  6. Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
    (Rozdział 6 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  7. Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
    (Rozdział 7 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  8. Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
    (Rozdział 8 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  9. Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
    (Rozdział 9 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  10. Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
    (Rozdział 10 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta),
  11. Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
    (Rozdział 11 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).

Pełny tekst "Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta" dostępny jest w punkcie pielęgniarskim.

Skargi i wnioski

Wszelkiego rodzaju komentarze, opinie, sugestie, skargi dotyczące naszego Szpitala i świadczonych usług są mile widziane i mają wpływ na podnoszenie jakości usług medycznych.

Pacjentowi, jego rodzinie lub opiekunowi przysługuje prawo do:

Zwrócenia się z prośbą o interwencję do:

  1. Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa, Kierownika Oddziału / Działu, Naczelnej Pielęgniarki, Pielęgniarki / Położnej Oddziałowej / Koordynującej, Koordynatora
    codziennie w dni robocze w godzinach 13:30 – 14:30

Złożenia skargi do:

  1. Dyrektora SP ZOZ Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku:
    ul. Energetyków 46,
    44-200 Rybnik,
    tel. 32 429 1254,
    adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Uwaga: Skargi anonimowe nie będą rozpatrywane!
  2. Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przy SP ZOZ Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 3 w Rybniku
    wtorek i czwartek od godz. 12:00 do godz. 14:30 w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym,
    adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  3. Biura Działu Skarg i Wniosków Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ:
    ul. Kossutha 13,
    40-844 Katowice,
    tel.: 32 735 0545,
    adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  4. Narodowego Funduszu Zdrowia Departament Spraw Świadczeniobiorców, Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala:
    ul. Rakowiecka 26/30,
    02-528 Warszawa,
    fax: 22 572 6330,
    e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  5. Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Śląskiej Izby Lekarskiej
    ul. Grażyńskiego 49A,
    40-126 Katowice,
    tel.: 32 604 4240,
    adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  6. Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach:
    ul. Francuska 16,
    40-027 Katowice,
    tel.: 510 132 171,
    adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.,
  7. Rzecznika Praw Pacjenta:
    ul. Płocka 11/13,
    01-231 Warszawa,
    tel.: 22 532 8250,
    fax: 22 532 8230,
    adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
    Bezpłatna infolinia 800 190 590 czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu.

 

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. środa, 21 luty 2024 11:58 Super User
Artykuł został zmieniony. środa, 21 luty 2024 12:01 Super User
Artykuł został zmieniony. środa, 21 luty 2024 12:01 Super User
Artykuł został zmieniony. piątek, 12 kwiecień 2024 10:57 Super User
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22 kwiecień 2024 14:37 Maciej Szczepanik
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22 kwiecień 2024 14:38 Maciej Szczepanik
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22 kwiecień 2024 14:40 Maciej Szczepanik
Artykuł został zmieniony. poniedziałek, 22 kwiecień 2024 14:42 Maciej Szczepanik
Artykuł został zmieniony. czwartek, 13 czerwiec 2024 13:31 Super User
Artykuł został zmieniony. piątek, 16 sierpień 2024 10:39 Maciej Szczepanik