Zgodnie z "Ustawą o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta" z dnia 6 listopada 2008r. (z późn. zm.)
Zapewniamy
- Prawo pacjenta do świadczeń zdrowotnych
(Rozdział 2 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do informacji
(Rozdział 3 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do zgłaszania działań nieporządanych produktów leczniczych
(Rozdział 3a Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do tajemnicy informacji z nim związanych
(Rozdział 4 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do wyrażenia zgody na udzielenie świadczeń zdrowotnych
(Rozdział 5 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo do poszanowania intymności i godności pacjenta
(Rozdział 6 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do dokumentacji medycznej
(Rozdział 7 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do zgłoszenia sprzeciwu wobec opinii albo orzeczenia lekarza
(Rozdział 8 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do poszanowania życia prywatnego i rodzinnego
(Rozdział 9 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do opieki duszpasterskiej
(Rozdział 10 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta), - Prawo pacjenta do przechowywania rzeczy wartościowych w depozycie
(Rozdział 11 Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta).
Pełny tekst "Ustawy o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta" dostępny jest w punkcie pielęgniarskim.
Skargi i wnioski
Wszelkiego rodzaju komentarze, opinie, sugestie, skargi dotyczące naszego Szpitala i świadczonych usług są mile widziane i mają wpływ na podnoszenie jakości usług medycznych.
Pacjentowi, jego rodzinie lub opiekunowi przysługuje prawo do:
Zwrócenia się z prośbą o interwencję do:
- Z-cy Dyrektora ds. Lecznictwa, Kierownika Oddziału / Działu, Naczelnej Pielęgniarki, Pielęgniarki / Położnej Oddziałowej / Koordynującej, Koordynatora
codziennie w dni robocze w godzinach 13:30 – 14:30
Złożenia skargi do:
- Dyrektora SP ZOZ Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 3 w Rybniku:
ul. Energetyków 46,
44-200 Rybnik,
tel. 32 429 1254,
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Uwaga: Skargi anonimowe nie będą rozpatrywane! - Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta przy SP ZOZ Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym nr 3 w Rybniku
wtorek i czwartek od godz. 12:00 do godz. 14:30 w Szpitalnym Oddziale Ratunkowym,
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., - Biura Działu Skarg i Wniosków Śląskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ:
ul. Kossutha 13,
40-844 Katowice,
tel.: 32 735 0545,
adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., - Narodowego Funduszu Zdrowia Departament Spraw Świadczeniobiorców, Narodowy Fundusz Zdrowia – Centrala:
ul. Rakowiecka 26/30,
02-528 Warszawa,
fax: 22 572 6330,
e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., - Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Śląskiej Izby Lekarskiej
ul. Grażyńskiego 49A,
40-126 Katowice,
tel.: 32 604 4240,
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. - Okręgowego Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej Okręgowej Izby Pielęgniarek i Położnych w Katowicach:
ul. Francuska 16,
40-027 Katowice,
tel.: 510 132 171,
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., - Rzecznika Praw Pacjenta:
ul. Płocka 11/13,
01-231 Warszawa,
tel.: 22 532 8250,
fax: 22 532 8230,
adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Bezpłatna infolinia 800 190 590 czynna całodobowo przez 7 dni w tygodniu.